Wednesday, October 23, 2013

habit bukan habitat..

today aku nak  citer pasal habit.. bukan semualar.. skit jer.. bab membaca..aku nie tak taular spesis aper.. tapi memang tak suka baca sokkabar ker, majalah ker.. aku memang tak berminat.. salah satu sebab kenaper aku tak suka beli2 majalah nie.. sebab aku cuma suka tgk gambar jer.. dari dulu.. ko bagilar aku baca majalah ker aper ker... konfem sekejap jer aku baca.. sebab aku memang akan tgk gambar jer.. samalar mcm sokkabar pun.. aku tgk tajuk besar pastu aku tgk gambar.. ok done.. next story.. 

korang ader ker sama perangai mcm aku ni??

 pastu aku kalau baca sokkabar suka baca dari belakang....

kadang2 tu aku force diri aku utk baca.. tapi tak boleh wei.. aku boleh bertahan 1-2 muka surat jer..
pastu aku akan tgk gambar balik.. selak2 abis tgk gambar dah tutup majalah or buku..

ader sorang kawan aku kat U dulu.. dia plak memang jenis baca semua benda.. sampai iklan2 semua dia baca.. kalau dia baca suratkabar dgn aku baca surat kabar bezaaaaaaaa giler..padahal baca sokkabar yg sama.. aku baca tak sampai 5 menet.. dia baca berjam baru abis..

tapi kalau baca novel tak pulak.. 1st sebab memang tak ader gambar.. n yg paling penting sekali aku sibuk dok imagine yg romantik2.. puii.. nak plak kalau bab2 teranaiya tu.. kemain syahdu lagi mcmlar aku yg teranaiya.. kena dera dgn mak tirilar.. kena halau umahlar. tapi bab yg paling best kes teranaiya2 ni adalah kena kawin paksa n husband mcm dok buli jer wife dia.. pastu mesti husband yg jahat tu handsome nak mampus... waaaa.. terus sengih sorang2.. haktui... 

eh tetiba citer pasal novel plak.. huhu.. 

so now orang suka baca blog.. so dlm blog pun sama.. aku akan tgk gambar jer. nak2 kalau ppuan tu cantik.. lagilar aku suka tgk.. hehe.. 

ok alang2 dah citer pasal sokkabar nie.. aku ader citer.. masa kat U dulu.. lepas class kul 10 pagi mesti pegi kat stall jual sokkabar.. so mcm biasa pegilar.. tapi aper kena haritu.. ramai pulak orang nak baca sokkkabar.. yg tinggal cuma sokkabar tamil, cina n utusan melayu(jawi).. 

tapi sebab kawan aku yg lagi 2 nie memang jenis baca sokkabar hari2.. kalu ikut aku tak kisah pun ader ker tak.. biasalar orang tak baca sokkabar.. kekhek.. 

so dalam 3 jenis ni konfemlar beli utusan melayukan.. pastu ulur kat kawan aku nama bahyah(panggil abai jer).. ok dia baca memang ader bunyik.. tapi merangkak2 baca.. ulur plak kat aku.. eh memang silap oranglar. tak bunyik langsung aku baca.. pastu barular ulur kat kawan aku (kawan aku yg aku citer kat atas tadi yg baca sampai iklan2 semua dia baca tu).. nasib baik dia pandai baca sebab dulu dia sekolah agama.. ok good.. 

so aper lagi.. dia duduk tgh2.. baca kuat2.. aku dgn kawan aku sorang lagi dgr jer dia baca.. sambil kepala angguk2.. pastu oo.. oo.. dah mcm cerita p.ramlee ko tau x.. sorang baca bunyik arab.. sorang baca x berbunyik.. orang kiri kanan kitaorang mesti pelik.. aper hallar budak ni baca sokkabar kuat2. mcm poyo jer dia sorang boleh baca jawi.. padahal kawan kiri kanan buta huruf.. 

tetiba rasa rindu dgn kawan2 sengal aku kat U dulu... miss u abai n kakak.. 

No comments:

Post a Comment

Elegant Rose - Working In Background

HAKMILIK Fazila Shuhaimi
Designed by UMIESUEstudio 2014