Tuesday, October 8, 2013

kopi o cicah roti..

aku rasa benda ni dah lama kot. dlm 2-3 minggu lepas.. tapi baru sempat nak story.. kesengalan kawan aku..

kak rab bawak balik roti tok ayah dari jb.. rupa roti dia mcm kat bawah nie.



terus rasa mcm sedapnya kalau cicah dgn kopi.. so kawan aku yg sengal nie dia beli kopi petang tu.. aku dtglar kat tempat dia dgn harapan dapat cicah roti dgn air kopi.. wallawei...

pastu bila aku sampat tempat dia tu.. aku tanya mana cawan? sebab air kalau beli kat hawker memang dia bungkus dlm plastik jer.. mcm maner nak cicah kalau tak ader cawan.. jumpa mug.. tapi tak nak.. nak yg plastic sebab lepas tu senang nak buang.. carik punya carik tak ader cawan plastic...giler pemalas...

biasalar tu bila dah darurat..so datanglar idea2 kretifkan..  bukan darurat sgt pun.. tapi pemalas jer lebih.. kehkeh.. 

pastu kawan aku yg sengal nie pun bagi solution k... SOLUTION CREATIVE nama dia..dia kata ambik roti.. masukkan dlm mulut.. pastu sedut air kopi.. ko jgn telan.. ko biar dlm mulut lama skit kasi roti tu serap dulu air kopi tu.. pastu baru kunyah n telan.. mcm haram dia punya solutionkan? dia kata dia dah try dah.. sedap dia kata...lagi mcm haram.. 

tapi sebab aku memang dah teringin sgt nak cicah roti.. aku buatlar mcm kawan aku cakap tu.. eh betullar.. sama wei rasa dia... kehkeh... pastu bila aku cakap jer "wei samalar rasa dia".. 

pastu dgn dgn muka yg sangat happy + mcm ceria giler dia ckp... kan aku dah kata.. sama kan? kan??? aku dah cakap tak nak dgr... :-P

ko hado? 

PLEASE TRY THIS AT HOME.. hehhe..

No comments:

Post a Comment

Elegant Rose - Working In Background

HAKMILIK Fazila Shuhaimi
Designed by UMIESUEstudio 2014