Thursday, October 21, 2010

cukur jambul firaz..

Mcm yg aku post kat blog aku sebelum nie.. hari sabtu lepas ader majlis potong jambul firaz kat umah mak aku.. so nielar gambar2 masa kenduri tu.. gambar masa tgh potong jambul tu aku tak dapat ambik( korang taular kan kenaper.. aku kena pegang firaz n daddy dia kena pegang dulang yg ader isi air bedaklar, kelapa sebijik n bekas duit).. so gambar2 masa potong jambul tu ader kat dlm camera abang aku.. tapi setau akular.. susah skit nak mintak mamat tu send gambar2 tu kat aku.. gambar raya pun tak dapat2 lagi.. eheh...
aku balik kampung ari jumaat.. pagi2 lepas subuh terus balik.. sampai kat palong lebih kurang kul 9 lebih.. awal tu bangun.. eheheh...

nie gambar firaz dlm keta masa nak balik kanmpung.. muka blur sebab baru bangun tido.. ehehe..

nielar barang2 yg aku masukkan dlm paper bag utk bagi orang yg potong jambul.. Dlm beg tu ader 4 barang aku masukkan..
MUG + Nata De'coco + towel kecik + surah Yasin

hasil nya bila dah siap letak dlm paper bag.. sakit jugaklar pinggang aku nak abiskan semua nie..

hari jumaat petang tu.. orang kampung dah start datang buat keja.. tular seronoknya kalau kenduri kat kampung.. meriah..
tgk tu naim beriya2 tolong orang pasang khemah.. n si kecik nie tgk...
<>
<>
<>
<>
<>
<>
<>
<>
<>
<>
<>
<>
<>
<>
<>
<>
<>
<>
<>

duduk kat tepi pagar tu.. tak bleh kluar.. melopong2 tgk orang ramai datang buat keja..

atuk kesian tgk firaz tak bleh kluar.. eheheh..

muka dah merah padam.. sebab petang tu memang panas terik.. aku nak bawak dia masuk dlm.. tapi si kecik nie nak jugak duduk kat luar... huhuhu...

nie gambar sebelum potong jambul.. dah get ready tunggu kat luar...






tgklar abang2 firaz nie.. diorang yg main.. mak pak diorang yg penat.. penat tgk perangai anak masing2.. ader jer benda yg diorang buat.. sakit jantung nenek dia bila diaorang nie balik.. ahahahah...
sebelum potong jambul.. si kecik nie dah tukar 3 pasang baju..dia nie memang mcm tu.. sebab Nek Ma dia memang slalu ganti baju dia.. so dia dah terbiasa asyik tukar baju jer. korang tgklar.. sampai kul 2 petang tu.. braper baju firaz pakai...

nie masa pukul 9 pagi.. lepas mandi.. pakai baju kuning...

sampai kul 10 lebih tukar plak baju hijau nie..

nak cukup jambul kul 11.45 tu.. tukar baju melayu plak...

lepas jer cukup jambul.. dlm kul 1 lebih tukar baju nie plak...
nasib baik basuh baju pakai mesin basuh.. kalau tak jenuh aku nak menyental baju tiap2 hari.. hehehe...




nie the next day masa nak balik ke kl.. tido tak sedar dari dari palong sampai kl.. penat sgt kot kenduri.. eheheh...


No comments:

Post a Comment

Elegant Rose - Working In Background

HAKMILIK Fazila Shuhaimi
Designed by UMIESUEstudio 2014