Thursday, October 14, 2010

Firaz kena campak...

Hari Sabtu lepas Firaz demam.. pegi clinic jumpa Dr.Shiela.. Doctor kata tekak dia merah skit.. so doctor bagi antibiotic n ubat demam.. hari isnin tu dah ok..


tiba2 hari selasa.. masa aku balik nak pegi ambik firaz tu.. mak mertua aku tunjuk muka n badan firaz.. naik mcm merah2.. mama cakap mcm campak.. so terus bawak dia pegi KPJ Tawakkal.. Doctor cakap patern tu mcm campak.. sebab kluar dari muka n turun ke badan.. n kakak ipar aku plak cakap.. ader case budak2 lepas demam dia memang naik ruam2 tu.. so dua2 kemungkinan ader.. patutlar malam sebelum tu.. dia tido mcm gelisah.. kejap2 nangis.. agaknya gatal or sakit kot..

doctor bagi calamine n ubat utk tahan gatal.. sebab kalau campak nie, doctor tu pesan jgn bagi berpeluh.. nanti gatal.. so balik terus sapukan calamine tu n bagi dia makan ubat tahan gatal skali...dah mcm kena celup tepung dah anak aku.. eheheh...

Nie masa dia kat clinic.. dlm gambar tak nampak merah2 kat muka dia tu... tapi nampak muka ornag sakit.. ehehe. ciannya..

Nie masa dah sampai umah.. nampak mcm sihat plak.. ehehe...

Kat umah lepas letak calamine yg doctor bagi.. abis aku lumurkan satu badan.. firaz suka sebab sejuk jer lepas letak calamine..


so hari nie mcm dah ok skit..aku tgk muka dia dah tak ader merah2.. alhamdullillah.. dahlar ari sabtu nie nak cukur jambul...


sebut pasal cukur jambul nie.. aku nak jemput semua kawan2 utk cukur jambul Muhammad Firaz Aryan..

Date : 16/10/2010(saturday)

Venue :No 11, Blok 1 Peringkat 2,
Palong 6, 73430 Gemas N.Sembilan


No comments:

Post a Comment

Elegant Rose - Working In Background

HAKMILIK Fazila Shuhaimi
Designed by UMIESUEstudio 2014