Tuesday, July 30, 2013

Berbuka kat kampung

saturday haritu aku balik kampung.. berbuka dgn ibu n ayah.. abg n kakak aku pun balik.. so bila dah semua berkumpul.. haruslar makan sampai tak hengat.. 

menu hari sabtu tu tak ambik gambar pun.. tak sempat.. mana nak melayan budak2 lagi.. mana nak berbuka lagi.. mana nak senduk lauk n nasi lagi.. tp aku nak list downkan skit menu haritu..

 Kurma Telur
telur goreng masak Szechuan
Butter Prawn (udang laut)
Tomyam Campur 
Ayam kampung masak bumbu.. (2 hekor hokey)..
sambal belacan
Laksam

dessert
Buah gula melaka
Puteri 2 sebilik
E-Clair

Air
bandung + soda

semua buat sendiri.. cuma yg kuih puteri 2 sebilik tu jer tempah dgn nenek sebelah umah aku.. tgk orang kampung.. tak ader tempah kat kedai der.. semua home made.. 

makan sampai nak termuntah.. itu pun abg aku suruh buat roti jala n beli buah buahan.. nasib baik tak ikut cakap dia.. kalau tak memang membazir .. 

pastu kul 10.. buat kopi O.. makan tomyam,laksam n dessert2..

kalau balik kampung memang tak boleh lama2.. hancus diet ker aper ker.. makan jer kejanya..

lepas dah berbuka.. pasang pelita plak.. sukalar budak2 tu.. dpt main bunga api.. 

gambar kat bawah nie sajer tepek.. 


chef naim buat kuih gula melaka... 





tgh tgk orang main bunga api.. diaorang main bunga api kejap jer.. sebabnya.. ader yg tak pandai main pegi cucuh bunga api kat orang.. pastu ikut suka jer main bunga api pusing2..bila asap byk.. ader yg semput.. so korang tgk jerlar orang main bunga api.. senang.. duit pun tak abis..duit orang habis takper. haha..


ameer tak ader sebab dia tak leh panjat sebab dia kecik lagi.. tpkan kalau dia dah besar pun.. aku tak sure dia boleh panjat ker tak.. sebab dia tembam.. haha,... 

No comments:

Post a Comment

Elegant Rose - Working In Background

HAKMILIK Fazila Shuhaimi
Designed by UMIESUEstudio 2014