Monday, July 8, 2013

New Nursery for Firaz..

kan haritu aku ader survey2 pasal nursery firazkan? tapi x jadi masuk semua tu.. hahaha..sebab bila di timbal balik..tahun depan baru nak hantar ker q-dees tu.. sebab tahun depan dia 4 thn... learning semua start at age 4.. tapi skang nie anta ke nursery dekat umah jugak.. payahnyerlar nak anta ke nursery.. hari2 mesti berperang..

sebelum nie nenek dia anta pegi nursery jalan kaki.. sebab dekat jer.. pastu aku tukar plak nursery yg baru bukak kat taman aku tu.. taklar jauh.. beza dlm 1 row jer dgn nursery dulu.. tapi aku ambik transport jugak sebab risau MIL aku jalan pegi balik tu.. skang nie orang bukan kira... 

tapi sebabkan firaz tu manja.. pagi nenek dia anta jugaklar jalan kaki..sebab dia taknak naik bila orang tu datang.. balik jer baru dia naik trasport tu.. 

tapi start harini.. MIL aku duduk wangsa maju sampailar lepas raya nanti.. tolong akak ipar aku berniaga.. dia dapat tapak kat bazaar ramadhan.. so aku kena anta firaz pagi2.. hmm.. nangis jugaklar dia pagi tadi aku anta.. tapi nak buat mcm maner.. terpaksa.. sedih jugak tgk dia dok menangis2.. tapi kenalar keraskan hati.. ni pagi nie nenek dia call aku.. dah nenek dia plak "hujan lebat".... kata dok teringat kat firaz.. teringat kat firaz.. 

iyerlar MIL aku memang rapat giler dgn firaz.. sebab dia jaga dari lahir sampailar skang.. mana tak sayu hati orang tua tu.. 

citer pasal firaz pegi nursery.. aku biasakan dia panggil school.. sajer nak train dia.. 
masa hari pertama firaz pegi sekolah .. balik dia kata dia teacher tanya dia.. le-le (gula2) tu aper.. sbb slalu kalau dia cakap malay.. aku akan tanya meaning dia dlm english.. so tak kisahlar dia nak cakap malay pun.. tapi dia tau dlm english tu aper.. contohnya.. aku tanya color aper nie?? hitam dia jawab.. then aku tanya balik.. hitam tu aper? nanti dia cakap black.. 

so bila cikgu tanya dia le-le tu aper.. dia ingat cikgu dia tanya maksud gula2 tu aper? ahaha.. aku cakaplar.. sweet.. candy.. tapi biasalar firaz.. cakap pelat ya ampunn.. cuit..andy.. pastu aku gelak.. rasanya cikgu dia bukan suruh dia cakap in english.. tapi tak paham aper makna le -le tu.. hahahah..

nanti aku update in details pasal sekolah dia n nursery dia.. tak ingat aper nama nursery dia.. ahahah. 

No comments:

Post a Comment

Elegant Rose - Working In Background

HAKMILIK Fazila Shuhaimi
Designed by UMIESUEstudio 2014