Monday, July 29, 2013

Buffet Ramadhan at dorsett Subang

semalam aku berbuka kat dorsett subang.. rekemen by kawan aku yg keja kat situ.. dia bagi special diskaun.. thanks ila..

so layan kan jer gambar kat bawah nie.. aku ader ambik gambar kat sana tapi bukan semua foodlar.. maybe 70%.. naim malu aku ambik2 gambar.. aku datang awal.. so masa tak ader orang tu aku pegi snap picture..


ni meja aku.. abaikan kesalahan mengeja nama aku tu.. sebab memang biasa ornag tambah H kat blakang nama aku..  


ni stall kat luar.. ader mcm2.. 



masa nak ambik makanan baru perasan.. keliling aku semua dato n datin.. 
nama aku jer tak ader datin.. eheh.. ni meja datin nurul.. tapi sampai ke sudah datin ni tak muncul2.. x jadi datang gamaknya..

ni meja blakang aku.. dato ghani..

ni blakang naim.. dato ashraf.... 

ni meja datin fazila.. hehe..

jom tgk food.. 

ni buah buahan..


ABC & eskrim stall.... kat sini ader eskrim goreng.. sedap.. 2 kali aku order eskrim goreng dia.. tapi aku tak makan pun.. firaz yg makan.. 


ni jeruk.. tempat utk makanan yg masin2.. 

kuih2 tradisional..


ni segala jenis bubur..  semalam ader bubur pulut itam, kacang ijau n puding roti..


ni stall noodles..


beriani n nasi putih stall..


segala jenis kurma.. 


raw..


sushi..


ni cake2..


ni aper eh nama dia.. sagu mata ikan.. pastu makan dgn air gula n santan.. 


stall sup n roti..


kat luar plak.. 
ni stall kambing golek...


ni roti pita n kebab..


goreng2.. ader cempedak, keledek, goreng pisang..


ni stall nasi ayam, steam fish..


stall nie yg paling special.. sup gear box.. giler besar gear box dia.. memang kalau makan kat luar tu.. satu gear box tu mungkin dlm 30-40 inggit or mungkin lebih.. ramai yg ambik..


ni stall bakar2.. masa ni tak ader barang lagi.. sebab aku snap awal sgt.. ada sate jugak kat sebelah dia..


food naim... beriyani.. tapi aku tak tau aper rasa bila dah campur dgn masak asam.. 


sate.. n ketam bakar.. 


kambing n roti pita..


kuih tradisional..


aku punya.. beriyani jugak.. pastu ader kerabu.. mcm2 jenis kerabu.. aku x snap gambar stall kerabu.. ader kerabu seafood, kerabu mangga, kerabu perut.. kerabu taugeh.. wallawei.. memang favourite aku.. 

tu jer gambar yg sempat aku ambik.. yg 2nd, 3rd or 4th round aku tak ambik dah.. tak sempat.. sibuk menikmati makanan...

nie budak tak reti duduk diam.. nak ambik gambar dia pun payah.. sebenarnya nak ambik gambar jam superman n baju superman.. tp sampai ke sudah tak nampak dua2 sebab dok bergerak jer. ok maleh dah nak snap.. ikut sukalar firaz.. 

ok food dia overall sedap. tapi byk yg masin.. bukanlar masin yg tak boleh nak makan tu.. mungkin bulan puasa.. so chef tak boleh nak rasa.. heheh.. pastu ader teh tarik n nescafe tarik.. jus pun mcm2.. tebu, bandung, orange, mango, soya... aper lagi aku tak tau.. ader byklar.. mungkin utk orang berbuka..  

harga dia 100++.. kalau masuk tax sekepala RM116 lar sorang.. type of food plak more to malay food...

dia ader 2 part utk buffet nie.. yg aku pegi ni kat coffee house dia.. more cozy.. n orang pun tak ramai.. yg kat bahagian atas tu tak sure.. mungkin pack skit.. tak sure..

No comments:

Post a Comment

Elegant Rose - Working In Background

HAKMILIK Fazila Shuhaimi
Designed by UMIESUEstudio 2014