Thursday, August 4, 2011

Happy Birthday Ayah..

Semalam birthday ayah aku... aku mampu cal n wish jer.. semoga ayah dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki...

Bulan puasa nie... cian ayah n ibu... buka berdua jer hari2..

semalam rasa mcm rindu giler nak buka puasa dgn ibu n ayah... tak tau kenaper.. tapi rasa mcm sedih giler bila teringat ibu n ayah berbuka berdua jer..

Pagi semalam aku cal ibu... tanya ibu buat per.. dia kat tgh menyapu kat laman.. orang dah mesin rumput.. so dia n ayah menyapu rumput2 yg dah potong tu.. rasa mcm nak nangis dgr...ibu n ayah aku memang mcm tu kalau nak raya ker nak kenduri ker.. even kitoarang nak balik pun dia akan kemas umah + keliling umah extra dari biasa..

aku tanya tak penat ker menyapu keliling umah bulan2 puasa nie.. dia kata tak lar.. tetiba dgr ayah cakap dari blakang.. "terseliuh kaki nie hah".... tiba2 rasa sebak...

petang tu aku cal lagi.. nak tanya masak aper... ibu kata dia masak ikan masak lemak cili api.. pastu dia cakap.. ibu buka berdua jer dgn ayah ko.. makan lar aper yg ader jer.. waaa.. bleh tak aku nangis skang?????

pastu tanya lagi.. ibu buat per petang nie.. dia kata mengecat keliling umah.. hai orang tua nie.. habis semua dia nak buat...sapu rumputlar.. mengecat lar.. buat berdua jer.. lagilar buat aku rasa lagi nak balik kampung.... waaaaaaaaaa... rindu nak balik....

No comments:

Post a Comment

Elegant Rose - Working In Background

HAKMILIK Fazila Shuhaimi
Designed by UMIESUEstudio 2014