Tuesday, August 16, 2011

Penyakit panas baran...

Ok nie nak citer nie.. rasa tak tentu arah jari aku nie nak menaip.. sebab sakit hati punya pasal...

Semalam Naim baru start keja kat tempat baru... so sebelum aku citer.. aku nak say Good Luck Kat Naim dulu..

"Gud Luck D kat tempat baru!!.." (alar2 pom pom girl)...

Ok sambung cerita... bulan puasa nie aku pegi keja naik LRT.. sebab malas nak bersesak2 naik keta.. then bila naim dah start keja semalam.. kitaorang decide nak naik LRT jugak.. so pagi semalam pegialr kat LRT wangsa maju.. nak beli yg pass utk 15 hari tular..

sampai kat kaunter tu... orang tu kata RM60 hengget utk 15 hari.. so naim pun bayarlar.. tag kad tu mcm biasa..

bila nak balik keja tu baru naim cakap kat aku.. dia tgk kat touch n go tu .. balance 6 hari jer lagi..

aku aper lagi.. bunga2 nak marah tu dah ader.. sampai wangsa maju terus pegi kaunter tanya.. staff dia check kata memang utk 7 hari.. kalau 15 hari tu RM 90 hengget.. pastu aku tanya mcm maner nie..

staff tu kata esok pagi jumpa balik dgn staff yg jaga pagi tadi tu.. so aku cakap oklar..

nak buat aku jadi nak marah lagi.. naim dgn pandainya.. dia pegi buang resit beli touch n go tu.. haaa aper lagi.. bunga2 nak marah tu dah jadi berkembang mekar dah..baik aku senyap.. kang ader plak yg bergaduh...

pastu masa nak jalan pegi keta tu.. ader sorang budak cina nie.. aku tgh jalan tetiba dia sedap jer lalu depan aku.. kira dia block jalan akular.. aku ingat dia nak teruslar.. pastu dia bleh berenti depan aku.. dia tak perasan lagi dia block jalan aku.. sebab dia dok sibuk tgk teksi ker bas ker.. aku dah berdiri lama dah nie depan dia.. aper lagi.. "Excuse Me"... kuat jugaklar aku cakap.. wrong time... wrong place.. memang kenalar cina tu dgn aku.. pastu dia cakap.. soli.. soli... puas hati aku...

pastu naim cakap.. kuatnya mi cakap excuse me.... eh.. naim plak sound aku.. hahah..tapikan bila pk2 balik.. aku patut elak jer minah tu.. boleh jer sebenarnya.. tapi sebab masa tu nak marah.. cian budak tu.. tapi aku taklar maki2 dia.. cuma aku cakap excuse me tu dgn kuatnya.. eheheh... itu adalah salah satu cara kita utk melepaskan geram... tapi ingat dgn slang alar2 mat saleh skit eh ckp excuse me tu...wakakkaakak.... bila teringat balik.. kekwat giler aku nie...

ok sambung citer.. sedap2 gelak eh..

pagi tadi aku pegi lagi kaunter tu.. tup2 orang lain plak.. aik... budak semlam tu kata mamat tu keja pagi nie.. agaknya dia tukar shif kot dgn kawan dia..

so aku tanyalar kat kaunter.. citer balik dari A-Z... pastu mamat tu kata.. kalau dah tag jer.. memang tak bleh refund balik..

eh... mulalar aku nak naik hangin.. aku cakap.. mcm maner nak tau.. kat dlm resit tak ader bagitau pun utk 7 hari ker 15 hari ker.. dia bagitau RM60 jer.. so kenalar tag baru bleh tau.. sebab aku mintak 15 hari.. bukan 7 hari.. tak ader pun mention 7 hari.. pagi2 dah buat aku hangin..

dia kata dia dah cakap dgn manager dia.. manager dia pun kata tak bleh...

mulalar aku nak naik angin kat situ kan... naim biasalar.. cool jer.. so dgn dia tu dia cakap kat brader tu...takperlar bang.. terima kasih.. nanti saya cal lar manager kat Touch n Go tanya.. wah.. kemain sopan lagi..

aku kat sebelah dia nie dah panas dah.. masa nak tag tu.. aku membebel2.. pastu naim cakap kat aku.. kuatnya mi membebel... eh sound aku plak laki aku nie...

masa tunggu train tu aku mulalar start membebel.. mesti ader cara mcm maner nak buat..

aku ambik touch n go naim tu.. suruh dia pakai aku punya.. sebab aku nak cal customer service dia...sebab aku tak confident naim yg cakap.. kang orang tu cakap tak bleh.. dia main OK jer..

nie aku baru sudah cal customer service dia.. CS dia nak cal balik.. aku tunggu.. tak cal.. memanglar nak kena..

sampai aku dah masuk ofis tak hilang2 marah aku.. aku tido kejap kat bawah.. baru lega...

Nanti aku update aper customer service dia cakap..

No comments:

Post a Comment

Elegant Rose - Working In Background

HAKMILIK Fazila Shuhaimi
Designed by UMIESUEstudio 2014