Wednesday, August 24, 2011

Lagu Raya...

This year aku raya kat KL.. sebab tahun nie memang turn family Naim... kita cuti raya 3 hari.. Tuesday, Wednesday n Thursday... so aku tau.. tahun nie mesti semua orang suka.. sebab ambik cuti 2 hari jer.. Isnin n Jumaat then bleh cuti raya for 9 days... wow bestnya..

But for me, this year Naim tak bleh cuti.. coz dia baru jer masuk keja.. so tak blehlar cuti.. need sacrifieslar skit kan.. aku ok jer.. so aku akan keja on Monday n Friday tu.. kira aku bleh dikategorikan sebagai penunggu ofis.. ehehe...

Mesti ader yg cakap.. laki ko tak cuti.. ko cuti jerlar..eheh.. there is a reason why i dont take leave.. sebab aku tak ambik cuti adalah kerana... JENG...JENG....JENG.... hehehe... aku tak ambik cuti sebab nak tallykan cuti aku dgn naim lar.. ko ingat balance sheet jer nak tally.. cuti aku husband n wife pun kena tally tau.. eheheh...

Mesti Isnin n Jumaat tu boring giler.. sebab semua geng2 sengal aku bercuti sakan masa tu.. aku akan jadi seorang yg sangat baik pada hari isnin n jumaat tu.. ehehe...

Hari isnin n jumaat tular aku akan menjadi pekerja contoh... mesti kalau orang tak tau.. mesti orang tu cakap.. bagusnya budak nie.. berkorban utk kawan2 yg lain.. sanggup tak ambik cuti sebab yg lain nak cuti... ehehe.. padahal.. laki aku yg tak dapat cuti.. even budak cina team aku nie pn cuti tau on friday after raya tu.. kita punya raya dia plak lebih2.. ehehe..

so keputusan muktamad... raya nie tak balik umah aku.. sedih jugak sebenarnya.. iyerlar.. bulan puasa nie aku balik berbuka dgn ibu n ayah pun sekali jer.. but for 4 dayslar aku balik.. then raya nie.. i will not meet them during hari raya.. waaaa.. rasa nak nangis.. can u imagine u not see your parent at hari raya??? not meet them at all...

sedih jugak.. tapi nak buat mcm maner.. tak bleh nak balik..sbb kalau balik hari raya kedua.. then raya ketiga tu nak balik sini dah.. sebab jumaat dah keja.. then sabtu we have big event.. so memang tak bleh baliklar...

so aku redha jerlar.. skang nie ok jer.. tak taular on the day of hari raya itself.. mungkin sedih jugaklar.. tak bleh nak salam n celebrate hari raya with my parent kan..

when this thing happen, aku teringat masa aku duduk UUM dulu.. ader satu tahun tu aku tak balik masa raya haji (raya haji jer pun).. aderlar 2-3 orang lagi kawan aku pun tak balik jugak.. sebab cuti sehari jer.. pastu ader exam.. malam raya tu semua ok lagi.. tak aderlar sedih ker aper ker.. tapi bila pagi raya tu.. dgr jer lagu raya.. kena plak lagu dendang perantau kluar.. aper lagi.. rasa nak nangis.. ahaahah.. tak tunggu lagu tu abis dah.. terus padam.. kang banjir plak UUM.. ehehe..

No comments:

Post a Comment

Elegant Rose - Working In Background

HAKMILIK Fazila Shuhaimi
Designed by UMIESUEstudio 2014