Wednesday, August 17, 2011

Preparation Raya..

Tinggal lebih kurang 12 hari jer lagi kita nak sambut raya.. mesti ramai yg dah buat preparation rayakan.. ader yg dah buat sebelum bulan puasa lagi.. mcm tempah baju raya tu.. adatlarkan.. lagi 2-3 bulan nak raya mesti nak kena tempah.. sebab kebanyakkan tailor skang nie.. memang tutup lagi 3 bulan nak raya.. so memang nak kena beli kain awal.. n tempah awal.. kalau masa hantar tu dah tutup.. nasiblar.. ko belilar mesin jahit, jahit kat umah.. ehehe.. kalau nak senang.. beli jer ready made.. abis citer..

Aku tahun nie.. baju raya.. dah tempah awal.. beli 2 pasang jer.. pastu akak ipar aku bagi baju batik sepasang.. n kain hadiah birthday from naim tahun lepas ader sepasang.. tempahlar.. aderalr 4 pasang baju raya.. ehehe.. dlm pada alar kadar 4 pasang baju.. huhu..

ok.. Part Naim n Firaz.. Naim tempah sepasang baju melayu.. n satu lagi tempah baju jer.. dia kata nak pakai dgn jeans.. firaz pulak.. tempahkan dia sepasang baju melayu.. kain sama dgn naim.. tempah kat bt pahat.. jauh wei tempah baju si kecik tu.. eheh...ader sebab naper aku tempah jauh2 tu.. kalau kat sini.. nak tempah baju budak.. 60 hengget hokey.. so tempah kat bt pahat.. baru 16 hengget.. tak masuk akal tempah baju budak 60 hengget.. naim punya baju pun tempah 90-100 hengget jer.. standardlar utk orang dewasa tempah baju melayu range harga tu.. pastu utk firaz lagi, last sunday belikan dia seluar jeans 2 helai, tshirt 3 helai.. cukup dah utk raya... belebih2 dah tu sebenarnya.. nenek plak belikan dia sandal.. so tak ader per nak beli lagilar utk firaz....

Kuih raya??.. tahun nie kuih raya aku tak beli langsung.. sorry eh.. tahun nie memang budget giler2.. sebab financial tak braper nak stabil.. kegawatan ekonomi.. ehehehe... mcm2 nak kena settle... 1st.. Naim baru tukar keja.. tak ader gaji for the 1 month.. then roadtax plak mati bulan nie.. pastu cukai tanahlar.. indah waterlar.. waaa.. mcm2 bulan nie.. tambah plak dgn nak raya nie.. adoi ai.. mengapa ni pun (intonasi alar2 johan)... so raya tahun nie memang budgetlar...

Duit raya.??.. Duit raya aku tahun lepas nasib baik ader lebih byk lagi.. sebab aku ader tukar lebih skit tahun lepas.. aderalr balance lagi.. so duit raya dah jimat dah.. kalau tak cukup pun tambah skit2 jerlar..

lagi aper eh preparation raya?? langsir?? taklar. langsir tak tukar pun.. lagi aper yer.. tu jerlar kot aku punya preparation raya.. yg lain2 tu takder dah rasanya.. tak taular kalau orang lain...

tahun nie memang biasa2 jerlar raya.. sedih jugak.. tapi biarlar kita biasa2 jer.. kita pun tak sakit kepala nak kluar duit.. nie duit tak ader.. tapi nak beli macam2.. zaman aku berbelanja ikut suka tu dah berlalu dah... aku nak guna konsep nie skang.. ukur baju di badan sendiri.. ukurlar baju badan sendiri (nyanyi lagi XPDC)... hehehe..

No comments:

Post a Comment

Elegant Rose - Working In Background

HAKMILIK Fazila Shuhaimi
Designed by UMIESUEstudio 2014