Tuesday, January 27, 2015

Qu Puteh

seminggu dua ni hangat kat fb citer pasal Qu Puteh.. ader yg sokong ader yg tak sokong.. tapi pada aku kalau korang tak suka takyahlar cakap or tengok.. sebab dia tak sakit hati pun.. kita yg sakit hati hari2 dok cakap pasal tu.. n secara tak langsung kita promote barang2 dia.. x payah dia nak bayar marketing mahal2.. kita dah tolong promote kan barang dia.. saper yg untung?? dia jugak.. yg dapat income saper?? dia jugak.. saper yg dapat sakit hati n tak dapat paper?? kita jugak.. haha..

so kalau tak suka senang.. senyap jer.. tak yah cakap2.. kalau kita asyik cakap jer.. hati kita pun jadi tak senang.. ok aku ader pengalaman sendiri.. aku ada sorang kawan yg aku tak senang dgn post dia.. dia asyik citer pasal life dia yg tak ok.. mcm attention seeker jugaklar.. post gambar ubat byk2.. pastu post sakitlar.. aperlar.. hari2 aku dok tak senang tgk post dia.. hari2 mesti nak cakap pasal dia.. mesti nak mengumpat pasal dia.. so aku decide aku unfriend.. bukan sebab aku tak suka dia.. tapi aku tak nak tau aper dia buat.. tapi memang berkesan.. hati jadi lagi senang sebab kita tak tgk dah post2 dia yg kita tak suka.. aku rasa better mcm tu.. kalau tak suka.. jgn tgk langsung.. jgn ambik tau.. hidup lebih aman.. 

sama mcm Qu Puteh ni.. aku pun meluat jer tgk dia dok promote2 dlm AJL.. tapi dah dia main sponsor.. dia yg ader hak nak promote barang mcm maner.. so kita yang nak tgk AJL n tak ader duit nak sponsor AJL ni.. kita tadah jerlar.. dapat tgk free jer sebab Qu Puteh sponsor tau... kalau tak jgn tgk.. senang.. nanti dah habis.. carik kat u tube aper lagu ko nak dgr n tgk.. layan jer kat u tube.. pengacara pun tak yah dgr.. aper susah... skang nie dlm internet bersepah.. cuma ko taklehlar tgk live.. tu jer.. 

tapi aku pandai skit.. aku record dulu semua.. part pengacara yg kadang2 mcm tak kena tempat tu.. aku skip.. iklan2 aku skip.. memang tgk lagu2 yg best jer.. kalau lagu tak best pun kadang2 aku skip.. kehkeh... 

so senang jer.. kalau tak suka jgn tgk.. mcm tular.. orang pun belum tentu suka tgk kita lagi.. n kalau kita kat tempat dato Vida tu pun agaknya kita lagi lebih dari dia.. so abaikan jerlar cerita dia.. dia pun tak ader buat salah dgn kita iyer dak??

No comments:

Post a Comment

Elegant Rose - Working In Background

HAKMILIK Fazila Shuhaimi
Designed by UMIESUEstudio 2014