Saturday, January 17, 2015

Betel Leaf, Jalan Ampang

Hai.. Jom makan lagi.. kali ni kat betel leaf plak.. lokasi restaurant adalah kat jalan ampang.. memang authentic Indian Food... 

aku penah bgtau kat ofis aku skang nie ramai orang2 dari india kan? so malap jer ofis aku tu.. kehkeh... so bila nak makan kena ikut tekak diaorang jugaklar kadang2...

ader plak some of them yg vegetarian.. so this restaurant is the best choice.. 

makanan kat sini dia ader utk vegi n ader jugak utk non vegi... 

tapi aku try vegi food dia.. sedap mcm makan ayam.. serius.. 

ni aku tunjukkan aper yg aku order k.. 

kat sini memang high end skit.. makanan memang mahal dari tempat biasa... 

so get readylar duit k... 

heheh



ni bendi utk vegi.. tapi kitaorang order jugak sebab nak try.. sedappppp..



ayam masala... sedap just nice rasa dia.. pastu dia ader satu lagi black pepper masala.. korang jgn order yg tu.. aku penah order masa datang sebelum2 nie.. giler pedas tahap meleleh air hidung wei... 

sebab black pepper pastu tambah plak dgn rempah.. memang pedas giler.. 



ok ni gobi 65 basah.. ni utk vegi.. cauliflower tu dia masak mcm ayam.. sedap.... 


ni plak gobi 65 kering.. ni memang super sedap.. rasa dia mcm ayam wei.. serius sedap.. memang dia anta jer korang kena makan.. memang sedap.. rangup.. tak rasa mcm makan cauliflower pun...

ni plak yg popular kat sini.. chicken lolipop.. serius memang sedap.. tapi 6 ketul ni 16 hengget.. confirm satu ni tak cukup...

memang licin kalau kitaornag makan.. sebab memang sedappppp...


ni plak kambing.. pun sedap.. tapi tak ingat nama dia.. ni pun sedap.. next time aku pegi aku nak tunjuk gambar jer kat dia.. haha...


ok nie udang masala rasanya.. ni pun sedap.. 


ni nasi dia.. boleh makan 2 orang.. nasi dia rasanya pre boil punya nasi.. bukan yg banyak kanji tu.. so pada aku sedap.. sebab light..


ok ni pinggan aku.. sebabkan nak makan semua.. so kita ambik skit2 jer semua.. 


ni meja budak2 india sebelah aku.. diaoang nie order vegi food.. kat sini dia ader set.. so dlm satu set tu ader dlm 7 ker 8 mangkuk yg lain2 jenis food.. ko bayangkanlar kalau dah 4 oarng order set nie.. nampak mcm kat dlm gambar nilar.. kemeriahan yg terserlah.. haha..



ok nie teh tarik dia.. sedap sebab light giler.. dia ader jugak yg guna susu kambing.. tapi aku tak lar.. biasa jer cukup.. kang tak terminum plak aku .. sebab susu kambing original ni dia ader bau.. so aku tak suka..

address n no fon: 

77a, Leboh Ampang, 
50000 Kuala Lumpur, 
Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur

03-2032 5932


No comments:

Post a Comment

Elegant Rose - Working In Background

HAKMILIK Fazila Shuhaimi
Designed by UMIESUEstudio 2014