Sunday, January 11, 2015

Keyboard Warrior

Aku kadang2 naik menyampah tgk keyboard warriors nie.. contohnya mcm ayat aku highlight kat bawah nie.. 


wah.. sedap jer ko suruh abg2 askar kat cameron tu pegi.. eh askar kat cameron tu dah tentu2 dia kerja kat cameron tu.. ko yg tgh type komen kat rumah aper hal tak pegi.. sedap jer cakap.. 

lagi satu komen sibuk dok tanya aper kementerian buat.. ewah2... ko tu buat aper.. sibuk suruh orang buat tu buat nie.. ko buat per?? 

bukan pasal isu banjir jer.. dlm semua benda.. sibuk dok tanya orang tu buat aper.. orang nie buat aper.. tapi kita sendiri dok sibuk mengadap FB 24 jam.. 

ni namanyer orang2 tak sedar diri.. 

sama mcm kes kat lahad datu dulu tu.. ewah2 keyboard warrior kemain suruh kerajaan buat tu buat nie.. anta askarlar aperlar.. ko ingat ni mcm main dlm game.. ader nyawa extra??? sedar skit yg ko suruh pegi tu manusia biasa.. askar2 tu ader anak bini mcm korang jugak.. pk panjang skit.. jgn nampak sgt kebodohan kita tu.. 

aku penah msg dgn kawan aku yg husband dia kena berjaga kat masa kes lahad datu.. dah seminggu tak tau kabar berita suami dia.. anak kecik kat rumah.. dia duduk sorang2 uruskan anak kat rumah sebab laki berjuang utk negara.. tapi bila baca komen2 orang2 dlm fb nie tak penah pk langsung perasaan family askar2 tu.. 

lepas dah habis perang tu.. dioarg kena stanby kat sana siang malam.. aku sempat msg dgn husband kawan aku tu which kawan aku jugak.. dia kata dah seminggu tak mandi.. minum air sungai jer.. tido dlm hutan.. baru dapat contact dgn family sebab dah kluar skit dari pendalaman.. tido pun kejap2 jer sebab kena take turn berjaga siang malam.. so pada keyboard warrior kat luar sana jgnlar nak tunjuk pandai.. 

hai untunglar malaysia ramai menteri2 tak bertauliah.. ramai doktor2 tak bertauliah.. tapi bila suruh pegi tolong mcm2 alasan.. kalau ko tak leh nak sumbang aper2 sila diam..jgn nak sibuk.. malular skit bila kita duduk atas kerusi sambil type komen dlm fb.. duduk bawah kipas or aircond dlm tempat yg selesa tapi kita punya komen mengalahkan mcm kita yg kena banjir.. 

Shame on u keyboard warrior!!

No comments:

Post a Comment

Elegant Rose - Working In Background

HAKMILIK Fazila Shuhaimi
Designed by UMIESUEstudio 2014