Thursday, January 22, 2015

3D Puzzle

Aku pegi sunway dgn firaz n bibik.. tak ingat bila.. masa ni naim nak kena settlekan kerja dia.. so aku bawak semua orang keluar so then naim boleh concentrate dgn kerja dia.. 

jalan2 kat parkson.. tetiba aku jumpa 3D puzzle.. wah mcm menarik jerkan.. hehe.. 

bukan anak yg excited.. mak yg excited.. 

tapi dia ader mcm2 jenis.. ader yg kecik ader yg besar.. lagi besar lagi mahal harga dia.. so aku beli yg kecik satu.. yg besar satu.. nak try dulu.. 

yg kecik aku beli taj mahal.. konon nak buat collection 7 wonders in the world.. 


ni kotak dia.. kat sini ader indicate beraper pieces yg ko kena sambung2kan supaya jadi taj mahal.. 

dalam dia ader disediakan instruction..

ni yg aku dah pecah2kan.. 

dia datang dlm board mcm nie.. 


benda paling renyah sekali nak buat.. nak kena buangkan lubang2 yg kecik2 tu. fuhhhhh... penat seh..


Tadaaaa.. dah jadi Taj Mahal... Cantik tak??? 

2nd day continue dgn KLCC.. ok nie memang mencabar.. yg taj mahal tu pun aku ambik masa nak dekat sejam pasang..

ok ni ader 88 pieces.. 

ni aku sempat snap sebelum aku cabut semua..


as usual ader step by step mcm maner nak cantumkan...


sebab kan dia ader byk sgt.. aku susun ikut nombor dia.. kalau tak meraban nak carik.. sebab ader yg shape sama tapi dlm dia bentuk lain.. so kena careful.. kalau tak tak jadi.. 


ok suku menara dah siap.. nak siapkan nie pun ya allah.. lama....

siap sepenuhnyerrrrrr...tinggi k.. aku buat dlm masa sejam lebih.. dgn naim2 sekali tolong... 
 tapi seronok buat nie.. boleh buat collection.. 

tapi bila kenangkan nak buang lubang kecik2 tu.. penat weiiii...

No comments:

Post a Comment

Elegant Rose - Working In Background

HAKMILIK Fazila Shuhaimi
Designed by UMIESUEstudio 2014