Wednesday, January 14, 2015

Restaurant Raju, Jalan Gasing

Weekend lepas aku pegi ofis lalu federal.. so dah alang2 lalu tu..masa tu dah pukul 9 lebih.. carik tempat bfast.. tetiba teringat raju... ok marilah kita terus menuju ke raju.. 

aku dah byk kali pegi raju nie.. tapi masa tu tak ader pun nak snap2 pic bagai.. hehe.. sebab ni dah ader sidebar utk makan2.. so gigihlar aku snap picture kat semua tempat makan.. 

kat sini specialnya dia makan atas daun pisang.. lagilar selerakan.. hehe.. roti canai dia memang terbaik..




service boleh kata cepat jugak sebab ko order jer lepas 5 menet terus sampai. pekerja dia memang ramai.. n paling penting ane2 ni badan tak bau.. semua pakai uniform.. baju semua putih... siap nila lagi wei.. haha..


ok kat sini dia ader goreng2.. ko boleh pilih aper ko nak pastu dia akan goreng dgn rempah dia.. serius memang sedap... 


ni sotong celup tepung dia. terbaik.... dia goreng sekali dgn bawang... 


aku order ni jer.. kalau korang nak order yg dia punya ayam masala lar kambing masala semua ader.. tapi sebab aku tak minat sgt so tak order.. 


kuah dia akan serve mcm ni jer.. ko cedoklar byk mana ko nak.. tapi tak boleh nak cedok byk pun sebab kan dia serve dlm daun pisang.. melimpahlar kalau ko letak byk2... dal dia memang sedap.. tapi kali ni aku datang mcm dah cair skit dal dia.. selalu pekat.. 

kat kaunter dia tulis nie.. tak guna ajinomoto or nama saintifiknya MSG... 


ko tgk dia punya philosophy.. memang price mahal skit.. tapi kalau ko order roti canai jer tak lar mahal.. dia mahal kat lauk2 dia..  

dulu kedai dia besar sebab dia ader tanah lapang kat sebelah kedai dia.. pastu dia pasang payung byk2 kat situ. memang selesalar.. tapi skang nie tak tau sebab aper memang dlm kedai jer.. kat tepi2 tu dah tak ader... so memang berimpit2lar.. kadang2 tu ko kena berdiri tunggu orang habis makan baru boleh duduk.. 

address:
27, Jalan Chantek 5/13, Bukit Gasing, 
46000 Petaling Jaya, Selangor


no fon: 03-3795 6136

No comments:

Post a Comment

Elegant Rose - Working In Background

HAKMILIK Fazila Shuhaimi
Designed by UMIESUEstudio 2014